فنی مهندسی از دید سراشپز

سلام بی سلام
کسی نیست که سلام کنم
خوب تو چرند که بودیم به هر حال به محض اپ شدن ، حضور میلیونی بازدیدکنندگان رو حس میکردیم
ولی اینجا.....
خوب شاید اگه همینطور ادامه بدیم از درگاه متورهای جستجوگر بازدید کننده جذب کنیم
ولی همون بهتر که کسی نمیات چون بس که ادمای خایه مال هستند زود به زود به گا میریم
بگذریم نمیخوام در مورد این کس شعرا صحبت کنم
...........................................................................
نتیجه یک ماه و اندی استفاده از انتی ویروس اویرا پریمیوم سیکوریتی سوئیت (Avira Premium Security Suite)


خوب من قبلا نود داشتم یا بهتر بگم ایست نود سی و دو سمارت سیکورتی(ESET NOD32 Smart Security) که اونقدر این ور و اونور ازش بد شنیدم تصمیم گرفتم یه انتی ویروس دیگه نصب کنم و خودم بفهمم دنیا از چه قراره


ایا این کس شعرا که دوستان مهندس و منابع اینترنتی میگن راسته؟؟؟؟؟
اینم رو بگم که اویرا (Avira) رو انتخاب کردم چون تو سایتا نوشته بود هم سبکه و زیاد سیستم رو اشغال نمیکنه و خیلی هم قویه
حالا چی شد واقعا اینجوری بود ؟؟؟
از اولش من چیکار کردم:
1) نود رو پاک کردم مثل فشنگ و سیستم با پیغامهایی که نمیدونم انتی ویروس نداری و بیا برو نصب کن و امنیت پایینه و ..... ری استارت شد
بعد از بالا اومدن هم طبق معمول همین پیغاما رو گرفتم
2)اویرا رو نصب کردم مثل فنر
یه کم مراحل نصبش متفات از نود بود ولی به هر حال طبق راهنمایی که خونده بودم نصب شد
یه کلید قانونی هم دانلود کردم که تا حدود دو ماه کار میکنه و دیگه کلید نمیخوات جالب اینجاست که کلید اون چیزی مثل کرک یا پچ نبود و کاملا قانونی با یه ترفندی از سایت اصلی اویرا دانلود شده بود که روش ساختشم تو راهنمای نصبش بود البت من ساخته شدش رو دان کردم
3)درخواست اسکن سیستم رو کرد که گفتم الانه که همه چی بریزه به هم و ویندوز و همه چی به گا بره
چی شد؟؟؟؟
دمش گرم مثل مرد اسکن کرد و حدود 14 تا ویروس پیدا کرد که چهار پنج تاش کرک بود ولی بقیه اونا واقعا ویروس و تروجان بود که نود احمق نفهمیده بود
4)نه ویندوز به هم ریخت نه برنامه ها نه هیچی به هیچجا
حالا یعنی این انتی ویروس خیلی خوبه
من که میگم خیلی بهتر از نوده ولی یه عیبایی هم داره
عیباش:
1)سرعت سیستم رو یه کم در حدی که سیستمایی با مشخصات بالا اصلا نمیفهمن در حد خیلی کم سرعت بالا اومدن سیستم و اجرای نرم افزارا رو کم میکنه حداقل از نود سرعتو بیشتر میاره پایین (تا وقتی که نود داشتم سرعت سیستم بهتر بود) ولی زیاد محسوس نیست و در حد چند ثانیه هست
2)کرک و پچ و دوست و رفیق نمیشناسه همه رو تروجان و ویروس و دشمن میشناسه و زرت و زرت میکشه البته با پیغام یعنی شما میتونی بگی که نکش و رد بده یا بکش این خارکسته رو که ویروسه
3)اپدیتای داغونی داره یه وقتایی چهل و هفت هشت تا فایل اپدیت دانلود میکنه با وجودی که اپدیت اولیه هم شده ، که خیلی عجیبه نود اخرش سه یا چهار تا فایل دان میکرد تازه نرم افزار رو هم چند روز یه بار به روز میکنه یعنی خود نرم افزار هم به غیر از اپدیت ویروس کشی اپ میشه که فکر کنم خوب باشه
4)کار به فایر وال و اسپای وار ویندوز نداره و خودش هم فایر وال داره هم اسپای وار و .... که فکر کنم خیلی هم خوب باشه

ایراد بزرگ دیگه ای نداره و همینا بود خوب مزیتایی هم داره که الان میگم
1) خوب ویروس میکشه یعنی خیلی بهتر از نود یا اینجور بگم بهتره که بیشتر از نود میکشه
2)فایروالش خیلی بهتر از فایروال ویندوز کار میکنه و هر نرم افزاری چه اصلی و چه تقلبی و .... باشه که بخوات با اینترنت به سایتش ارتباط برقرار کنه جلوشو میگیره و از شما اجازه میخوات که بذاری یا نه که برای من خیلی خوب شد
3)یه سایت بود که من مرتبا چیز میز توش اپ میکردم ولی با این انتی ویروس اجازه نمیده و میگه مالوار یا همچین چیزی داره که نود کیرشم نبود
4)از نظر امنیتی چه ایمیل و سنت و ریسیو وکل فعالیت های اینترنتی شما کاملا زیر ذره بین این انتی ویروس رد میشه که خوبه و چندین بار هم مثلا تو اینترنت داشتم چرخ میزدم که یهو پیغام میده و مثلا میگه میخوات نرم افزار نصب کنن یا ویروسه یا تروجان و ..... که با نود خیلی کم پیش میومد ولی این یکی عینکش ذره بینیه که خوب میبینه و میکشه ولی فکر کنم نود یه چشمش کوره مثل تصویر ایکنش که یه چشم داره
5)کلیدش حالا حالا ها کار میکنه و مثل نود سه روز یه بار نباید بهش یوزر و پسورد داد البته اموزش اپ شدن نود بدون یوزر و پسورد رو کله قند قراره بذاره
6)تاحالا ندیده بودم ویروس از رو سی دی خواسته باشه حمله کنه ولی یه سی دی گذاشتم رو کامپیوتر سریع جلوشو گرفت و گفت میخوات رو سیستمت نرم افزار نصب کنه بدون اطلاع شما و نوعی تروجان یا مالواره که کف کردم چون با این سیدی در زمان انتی ویروس نود مشکلی نداشتم
به هر حال اگه یه جمع بندی داشته باشیم خیلی بهتر از نود هست و با ارادتی که به نود و انتی ویروسش دارم و کلی هم ازش طرفداری کردم باید بگم که ریده و حق با دوستانه که میگن مفتش گرونه البته من این نظرو ندارم چون اونم نصبت به سبکی و اندازه خودش خوبه
شاید نود ویروسای بی ازار رو کار نداره یا اینکه یه کم خنگه ولی دلیل بر بد بودنش نیست و این تحلیل و برسی هم فقط بین این دوتا انتی ویروس بود شاید انتی ویروس های دیگه بهتر از اویرا یا شاید بدتر از نود باشن ولی چیزی که پیداست اینه که اویرا در این تاریخ بهتر از نود عمل میکنه و باید منتظر بود که چی پیش میات.
نکته:با این تفاسیر فکر نکنید که مثلا اویرا گیره و قراره زرت و زرت ویروس بکشه و مثلا گیر الکی بده من خودم به شخصه حالم از این جور انتی ویروسا به هم میخوره ولی این یکی این جور نیست و همه کاری میکنه خیلی باحال که اصلانم گیر نیست و خیلی خوب مدیریت میکنه. به نظر من سادگی نود رو داره با قدرت بی نظیر و فکر کنم حسنشم همین قدرتش تو شناخت ویروس و تروجان و .... باشه و قرار نیست که گیر و کیری باشه
حیف که حوصله و حس نوشتن ندارم اگر نه خیلی بیشتر میشه در مورد معایب و مزیت های این دو انتی ویروس نوشت که حسش نی همینقدر بسه که نوشتم

منتظر یه برسی دیگه هم در اینده ای دور مثلا چند ماه دیگه باشید چون وقتی کلید این انتی ویروس تموم بشه دیگه کلید جدید وارد نمیکنم و تصمیم دارم یه انتی ویروس دیگه نصب کنم و ببینم بقیه چطورن شاید اونا بهتر از این باشن و .....

خوب کونم پاره شد.......، بنابراین چند تا لینک میزارم و گورمو گم میکنم

ضمیمه:به این خاطر سایت ایران ستاپ رو انتخاب کردم چون هم دانلود انتی ویروس ها از چند لینک امکان پذیره و تقریبا سایت به روزه،مشکلا رو پاسخ میده و ......
اینم یه تبلیغ مفتی شد برای ایران ستاپ
خوب دیگه جدا کونم پاره شد
بای



0 نظرات: